Fredagkväll

Idag har känslan i magen varit mycket stark... Kan inte riktigt sätta fingret på vad det är, men det känns inte bra. Dock är det en bättre dag än igår. Mycket av min oro och ångest är , enligt S, obefogad. Jag målar upp stora hemska scenarion som inte alls stämmer överens med verkligheten... men i min värld är det sant, i min värld sker det på riktigt.

Fick pratat av mig en del idag ang. min oro för kommande patienter. Jag är ju så otroligt lättpåverkad och mår så fruktansvärt dåligt om någon beter sig illa, fuskar eller är vrivrånga. Min vision är att patienterna här jobbar för att bli bra... att man puschar varandra framåt. Självklart kommer det vara svårt, men bara man kämpar på och gör det man ska så är det ok. Att visa hänsyn är också en sak som är viktig... man betér sig inte hur som helst när andra patienter är närvarande. Jag hoppas verkligen det kommer bli bra, annars vet jag inte vad jag gör!?

Kommentarer
Postat av: Anonym

Detsamma gäller säkert andras patienters tankar. Det är lättast när man har motiverade patienter omkring sig men alltid kommer det någon som fuskar eller petar (har varit med omd et så många gånger när jag var i behandling). Du måste själv bestämma dig, innan, att ingen ska få påverka dig och din väg mot ett friskt liv. Jag vet att det inte är lätt, det är det absolut inte, men det går om man verkligen vill. Värt att tänka på är att i det vanloga livet finns det alltid någon som kläcker ur sig idiotiska komentarer om mat, vikt, kalorier etc.Så det kan även vara en förberedelse för vad som kan komma senare. JAg vet att du kan fixa detta Johanna. Kämpa vidare mot det riktiga livet. många kramar

2009-03-09 @ 18:30:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0