Fy ***

Jag har haft det ganska jobbigt de sista dagarna, funderat mycket och beslutade mig till slut för att prova mina egna vingar- att skriva ut mig. Det var ett mycket stort beslut och jag vet att det kanske inte skulle hålla, men jag ville prova och jag trodde verkligen att det skulle fungera bra.
    Föreståndaren lyssnade på vad jag hade att säga och hon ringde sedan upp min remitent på hemmaplan... Svaret var inte till min fördel. Jag är fortfarande inne på LPT (i öppenvård) och vill jag skriva ut mig härifrån så måste jag in på annan sluten psykiatrisk vård i göteborg. Jag blev så besviken och rent av ledsen! Här hade jag gått och tänkt, planerat och hoppats helt i onödan! Jag fick ett nej, sen var min värld upp och ner. Jag bestämmer inte över mitt eget  liv längre, det är någon annan som kan leka med mig som en marionettdocka. Just nu kan jag inte se att detta för något positivt med sig, just  nu vill jag bara krypa under täcket och aldrig mer tita fram, ingen tror på mig i alla fall. (förutom mina underbara vänner och familj såklart)
    Jag skanar alla så  mycket! Jag är så jäkla trött på mitt liv som det ser ut nu, jag är trött på att folk bestämmer över vad jag ska och inte ska göra. Jag behandlas som ett litet barn, och det gör mig galen! Jag måste ta tillbaka mitt liv, jag har faktiskt bara ett.

Kommentarer
Postat av: Mamma

Efter många år med din sjukdom som vi kallar storma, så behövs det personal som faktiskt ser till att inte storma "tar över" som hon faktiskt prövade göra just nu....du ser det inte hjärtat men jag vet att lyssnar och förstår innnerst inne att det inte är johanna dom är ute efter, utan denna j..ä..la sjukdomen. Livet finns här ute vännen, kom och lev det!!!! SLÄPP TAGET, DET ÄR INTE FARLIGT

2009-06-22 @ 20:39:15
Postat av: b

är du inte kavr i stockholm nu ?

2009-06-23 @ 17:42:33
Postat av: Moster J

Hej mosters tös.

Jag måste hålla med min syster. Det är inte dej persoligen de är ute efter. det är din sjukdom. Vi vill ha våran Johanna tillbaka, men vi vänner och familj vet att vi och du måste skynda långsamt. Allt behöver inte hända nu på en gång. Ta ett steg i taget. (Livet är något man måste va rädd om) som Ronja Rövardotter sa. Det är värt att skynda lånsamt. Ge dej inte. Jag vet att rätta viljan finns inom dej. Puss Moster J

2009-06-23 @ 22:35:40
Postat av: Elin

Kämpa på gumman. Fortsätt att vilja ut! Ju mer du kämpar för att få komma ut, desto mer kommer du ju att ta kontroll över ditt liv.Ger du dig fan på att komma ut så kommer du tillsist förstå att "de friskförklarar dig o släpper ut dig" är det enda sättet. Och det är bra!!! Det är det enda rätta sättet. Kommer du ut för tidigt så kommer du kanske trilla tillbaka men nu, med lite motgång kommer du bara vilja bli frisk ännu mer. DU måste bevisa att du kan själv!

Du har ju faktiskt trillat tillbaka flera gånger så denna gången gör de rätt i att inte låta dig gå. Var glad för att de bryr sig om DIG så passa mjycket att de vill utrota Storma. Så kan du springa ut på grönbete utan henne sen. Fatta vad härligt!!! Den dagen kommer. Tänk på min kompis Mie. Du klarar det oxå. DU ÄR INTE STORMA!

Kramar i massor

2009-06-27 @ 18:38:13
URL: http://mittlivsomelin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0