En kall kväll i januari...

Vilken tur att det efter en dag gryr en ny. Efter varje natt stiger solen på nytt. Man kan må uruselt och bara vilja lämna detta jordelivet... Lägger sig på natten och önska att man inte vaknar igen. Men det fina med natten (och sömnen) är att man vaknar till en ny dag, med nya möjligheter. Hjärnan har laddat och och förhoppningsvis tänker klarare och på ett helt annat sätt än föregånde dag.

Igår var det verkligen en sådan dag... Jag låg på soffan mest hela dagen och kunde inte tänka positivt alls. Ångesten rev i kroppen och Storma var otroligt stark. Svarta tankar, ett töcken som inte ville slita sig från mitt huvud. Min kropp var tung varje lem tycktes väga ton. Sammanfattningsvis var det en helvetesdag igår.

Efter en natts sömn ser jag positivare på min tillvaro.Tankarna som då var valdigt destruktiva har bytts mot, iallafall något piositivare tankar. Vilken tur att man kan vakna upp och ha helt andra tankebanor, känna sig bättre till mods och må förhållandevis bra!

Innan jag bloggar brukar jag titta runt på några bekantas bloggar, ett bra sätt att följa deras vardag utan att prata aktivt med dem. Några är tjejer jag legat inne med på olika behandlingshem... De är idag i olika stadier av sitt tillfrisknande. De som kommit längre eller de som kämpar för att bli friska är de som jag kan ha utbyte av. Det låter krasst, men det är sanningen: De som är som sjukast har en tendens att dra med sig omvärlden ner i dyn. Man blir som tömd på energi när man är i deras närvaro, tyvärr. Så jag försöker att inte  läsa dessa bloggar eller umgås med dem som bara drar ner mig. Det låter kanske egoistiskt, men jag måste tänka på mig själv och mitt tillfrisknande i det aspektet. Självklart vill jag stötta andra och finnas där för dem, men ibland blir det bara för mycket.

Några "må bra" tips:
1. 90 % av all oro är obefogad.Använd inte din energi på saker som ännu intehar inträffat
- och med största sannorlikhet inte heller kommer att inträffa.
2. Utveckla en  förmåga att alltid se möjligheter där andra ser problem och svårigheter.
3. Sluta klaga och tycka synd om dig själv. Det är vad du gör som ger dig det liv som du förtjänar.

Kommentarer
Postat av: Helena

Vilka underbara "må bra tips" Tack,dom kanske hjälper mig idag!!!

Hoppas att dom bra dagarna kommer lite oftare för dig...bara du inte ger upp nu.

Viktigt för dig att tänka på allt roligt som du kan göra i sommar( nu har du ett tag på dig att bygga upp dig själv ) tänk framåt inte bakåt.

nu har du chansen att få en underbar sommar!!!



Kram på dig!

2009-01-08 @ 09:12:15
Postat av: emmelie

det är smart j, att hålla dig till den friskare delen av bloggvärlden. och du kommer snart att tillhöra oss.

jag tror på dig,

alltid.

krrram

2009-01-10 @ 22:55:16
URL: http://kinsellas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0