Ego

Jag blir så förbannad och upprörd! Hon beter sig verkligen som en barnunge och skiter blött i oss andra. Bara jag, jag ,jag. Ingen sympati över huvud taget. Igår höll jag på att ryta till rejält, men jag höll det inom mig. Blir så trött på mig själv... varför bryr jag mig över huvud taget? Varför låter jag mig påverkas? Borde focusera helt på mig själv, men det är svårt.

Överläkaren ringde över till BUP idag... Det kommer bli ett vårdplaneringsmöte på torsdag nästa vecka med socialtjänsten, läkaren på BUP och överläkaren härifrån. Vi ska då prata om hur min närmaste framtid kommer se ut.

Jag börjar nu närma mig min målvikt med stormsteg. Det är jättejobbigt  och jag mår inte alls bra över min "nya" kropp. Det känns konstigt och ovant... i mina ögon är jag nu överviktig och den känslan är så verklig! Känner mig äcklig.
Men som E skrev på sin blogg: Man måste acceptera en normalvikt om man ska bli frisk. Så länge man inte har en fungerande kropp, så har man inte heller ett fungerande psyke. Men hur ska man börja inse och tro på att det är sant?

Kommentarer
Postat av: Sandra

Som sagt, jag vet att det är så, jag har själv provat, jag vet att så länge man har en sjuk vikt kan amn inte acceptera att bli normalviktig, man måste gå upp i vikt utan att acceptera det. Man nmåste våga hoppa.

När amn väl är där kan man börja arbeta med att tycka om sin kropp, och lära känan den.

Men jag kan lova att livet kan se så himla allurlunda ut när man är prisk!

2009-01-16 @ 09:35:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0