kloka tankar

Det är då bra konstigt hur man kan resonerat ibland, hur man kan vara rädd för något så basalt som att äta. Man avskyr sin kropp, sitt hjälpmedel i vardagen och självkänslan är urusel. Varför?

Mat är ofta en social företeelse, ett sätt att umgås och njuta. Mycket kretsar kring mat i samhället, men det ska inte vara åt det negativa hållet, utan tanken på det ska väcka lust, inte avsky.

Jag har kommit till en insikt efter att jag pratade med en bekant igår... Ska man bli frisk måste man bli det själv. Ingen kan göra det åt en och defenitivt inte någon som själv är sjuk. Man drar ner varandra även om det inte sker avsiktligen, en tävlan kan uppstå, även om man inte direkt är medveten om den. Måste focusera mer på mig själv (villket inte ligger i min natur).

Fem steg till ett positivare tänk och bättre mående.

1. Säg bara positiva saker.
2. Mata hjärnan med positiva budskap, t ex från böcker, musik och filmer du  tycker om.
3. Vilka av dina väner är positiva, vilka är negativa? Umgås med de positiva.
4. Använd din positiva energi på din egen utveckling och framgång, istället för att slösa den avundsjuka och skitsnack.
5. Försök att hitta möjligheterna i alla svårigheter. Du måste hela tiden tro på dig själv,
på din förmåga och vad du klarar av.


"Du kan om du tror att du kan"

Kommentarer
Postat av: Sandra

Hej Johanna!



Vad skönt att mitt "erkänannde" kunde vara till hjälp... ha,ha.

Men som sagt! Det var kanske det bästa beslutet jag någonsin tagit.



DET GÅR!

2009-01-14 @ 13:41:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0