tisdag kväll

Dagarna flyter verkligen ihop som en stor grå massa. Följer samma mönster och är allmänt tråkiga. Jag har verkligen ett tråkigt liv just nu, om man nu kan kalla det liv...? Men ingen annan än jag själv kan ändra på det. Det är jag som måste bestämma mig, om och om igen. Det är jag som måste slita, hela tiden. Men det är också jag som kommer bli frisk. Måste försöka tänka positivt, hur vill jag leva egentligen? Undervikt är inte lika med lycka. Tvång är inte lika med frihet. Anorexi ÄR lika med döden.

Jag har kontaktat några stycken som är intresserade av lägenheten och förhoppningsvis får jag permission på söndag så jag kan visa den. Det känns lite läskigt att träffa helt främmande människor, och att någon annan ska leva med mina saker. Förhoppningsvis kommer allt gå bra, men man vet ju inte säkert.

Som svar på E:s fråga... Ja jag kommer åka direkt härifrån till Stockholm. Det är dumt att riskera att dimpa ner när man nu kommit så långt. För det är sant, det inser jag nu, att hjärnan inte fungerar när man är för underviktig! Man kan inte jobba terapeutiskt med en svältpåverkad kropp/hjärna, det fungerar helt enkelt inte. Man måste göra misstagen själv för att lära sig... och det har jag gjort nu.

Kommentarer
Postat av: Emelie

Skönt att du får komma direkt, så att Du verkligen fixar detta nu. Och det vet jag att du kommer göra.

Tiden går fort, och snart kommer Du att få sitta i Din lägenhet med Dina grejer igen, men denna gång, för att möta ett friskt och underbart liv. Precis det liv Du är värd Johanna.

2009-01-27 @ 20:57:42
URL: http://lillakana.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0