Nu är beslutet taget

Det blir behandlingshemmet i Stockholm, nämare bestämt Vid löwenströmska sjukhuset, Upplands väsby. Kommer vara borta från min härliga stad och mysiga lägenhet i upp till ett år. Ett intyg från Överläkaren kommer skickas till vårdslussen, där den ska granskas av ett team. Sen när beslutet är taget ska jag skicka en betalningsförbindelse och remiss till Capio. Det som nu kan ta tid är att vårdslussen skall bedöma om jag behöver denna vården och de har bara ett sådant möte en gång i månaden, om ens det. Och de har tyvärr haft ett sådant nyligen.

Så nu behöver jag inte vara nervös över VAD jag skall ta vägen, utan mer om NÄR jag ska åka och HUR det kommer vara. Vill du läsa om behandlingshemmet kan du klicka här. Undrar hur de andra patienterna kommer vara... Jag är ju så sjukt lättpåverkad! Dock känns det som om jag är starkare nu, att jag kan focusera mer på mig själv och mitt tillfrisknande. jag hoppas den styrkan växer sig starkare med tiden.

Idag har jag blivit av med min sista sondvälling. Det känns jättebra, men jag får dricka en massa näringsdrycker istället *grrr* Jag har nu kommit upp till min målvikt ju och jag är livrädd för att fortsätta uppåt. Jag vet att det är ett dumt i-landsproblem, kalla det ytligt, men det är så mycket mer som ligger bakom.

Ha en fortsatt trevlig helg!

Kommentarer
Postat av: tiger

vilken månad kom hon? Jag kommer inte ihåg henne - var jag där då?

Så skönt (även om det kanske är både och!) att du blivit av med sista s-v.



och lättpåverkad... det är nog många som är det, kämpa på och som du sa, fokusera på ditt! (inte lätt... nej)

för även om andra vill fortsätta i sjukt,eller inte vågar bestämma sig betyder ju inte att du ska behöva må skit för det!! och storma vill ha kvar sin plats och förgöra dig så ska du inte tillåta det! FÖR DU ÄR VÄRD SÅ OTROLIGT MYCKET MER OCH BÄTTRE, Storma kan dra åt helvete!!

Puss

2009-01-23 @ 19:44:18
URL: http://tigerunge.blogg.se/
Postat av: tiger

fast det är inte gottegrisar i plural, bara Tiger :D hihi... fast dom andra äter någon kola + kladdkaka som dom gjort... HORMONERNA FLÖDAR på behandlingshem med enbart tjejer (och folk faktiskt äter ok för det mesta, vissa alltid, vissa bättre/sämre i perioder)

Jag kommer få behandlas mot pms-fobi!! :D haha... gäller att ha choklad på rummet så man kan bjuda på när det blir hormonöverskott! ;)

2009-01-23 @ 19:46:55
URL: http://tigerunge.blogg.se/
Postat av: jb

jag blir gaaald på dig. Kämpa på gumman

2009-01-24 @ 10:41:27
Postat av: MizthaNguyen (v.

Hejsan, titta gärna in i min blogg! finns egen musik & dansvideos & dikter. Kommentera gärna! :)

2009-01-24 @ 13:06:47
URL: http://mizthanguyen.blogg.se/
Postat av: sandra

kämpa på gumman! Du klarar det här. Tänk bara på målet, vad du kan göra när du är frisk! blir jätte glad att det går framåt, fortsätt så! tänker på dig <3

2009-01-24 @ 16:48:31
Postat av: Anonym

Kämpa på Johanna och fortsätt på den vägen du är nu. Det kommer alltid vara personer som triggar en på behandling det är ingen man kommer undan.D et viktigaste för dig är att du har bestämt dig för att satsa allt på beahdnlingen och fokusera på dig själv (vilket inte är så lätt som det låter). Ge dig själv denna chansen och möjligheten till ett friskt och värdigt liv. För dte är du värd vännen. Ge inte fler år till anorexin. Nu ska Johanna fram, en undebar tjej som kommer att ta världen med storm. Många varma kramar

2009-02-11 @ 19:57:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0