Ska jag skratta eller gråta?

Idag skrevs mitt hatobjekt ut! Men såklart skulle hon bråka in i det sista. Jag blir så trött på henne, denna tragiska människa, och är sååå glad över att hon inte är kvar. Usch, får man lov att säga såhär, vad dum jag känner mig.

S ifrån Vårdslussen ringde mig idag. Hon berättade att hon tagit kontakt med de andra i teamet och diskuterat "miit fall" och de hade där och då beslutat att jag ska få åka til behandlingshemmet i Upplands väsby. Det knöt sig i magen- men av glädje och jag tackade henne flera gånger för att hon tagit sig tid och verkligen hjälpt mig. Då vi lagt på sprang jag ut till personalen och berättade nyheten. De lös upp och kramade mig flera gånger- "grattis johanna"

Nu vet jag inte riktigt om jag ska vara glad eller ledsen...? Självklart vill jag åka till Stockolm och bli fri(sk) men Storma vill det absolut inte. Hon gör allt för att få mig att stanna hemma, sätter till alla medel för att få mig på andra tankar- välja sjukdomen. Men det tänker jag inte göra, jag lyssnar inte på hennes lovord/bestraffelser längre- jag ska framåt.

Nu är jag nervös... tänk om det inte alls kommer vara bra. Tänk om det blir en tävlan om vem som är sjukast.. att man kämpar i fel riktning. Jag hoppas verkligen att det är motiverade patienter som puschar varandra framåt. Giv mig styrka att gå min väg och skita i andra.

Kommentarer
Postat av: Tiger

Är det Positiv stämmning - ta till dig den! Negativt måste du hålla dig så långt borta från som möjligt.

Tycker det är bra att du försöker dela på dig och Storma, för du är Johanna och ja, ni passar verkligen inte ihop. DIG tycker jag om. När DU pratar. Vill ha mermermer av Johanna.

Även fast hon säkert är lika stark så tycker jag om att du försöker separera vad du tycker och vad Storma vill. Det är ju inte lätt.



Jag hejar på dig, och på att beh-hemmet är bra! Där kan Storma få stanna och du komma hem till ditt för dig själv. Johanna utan Storma.

Tänk dig det, du! :)

Pussar i massor

2009-02-04 @ 18:23:32
URL: http://tigerunge.blogg.se/
Postat av: Emelie

Jag blir glad att höra att du får komma dit! Det är nu när du kommit en så bra bit på vägen, som du ska fortsätta ditt hopp ner mot friheten, låta Storma veta att det är Du Johanna som bestämmer över Ditt liv!

Det är svårt, men Du ska fokusera på Dig. Tänk på att det är Dig och Ditt liv du ska komma ut till, inte de andra på avdelningens liv. Det är ditt friska liv, och fina tid som väntar.

Vet du om Capio i Sthlm har samma hårda krav som Varberg, att man måste äta fisk och kyckling? Fick reda på det idag. Så mina alternativ verkar vara Uddevalla och Östra som det är nu.

Tänker på dig otroligt mycket Johanna, och jag vet att Du är starkare än Storma.

Mycket puss o kram

2009-02-04 @ 18:45:19
URL: http://lillakana.blogg.se/
Postat av: Johannab

Åhh johanna, gud vaf braa! Tänk vilken chans du får nu att verkligen bli bra, för det ska du. Du ska ha ett friskt liv utan storma!! Det kmr bli tufft men samtidigt får du tillbaka ditt liv. Kämpa på johanna, kram<3

2009-02-05 @ 11:03:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0