Nu är det äntligen klart...

och det känns som om en sten släppt från mitt bröst. Jag har bestämmt vem av aspiranterna som ska få hyra min lägenhet. Det var inte lätt kan jag säga... Vägde för och emot, positivt och negativt... försökte rangordna alla fyra, men det gick mindre bra. jag tänker alldeles för mycket med hjärtat, vill att alla ska bli glada och nöjda- men det fungerar inte riktigt i detta avseendet. Sen har vi min beslutsångest, som verkligen inte underlättade beslutet.

Hur som helst litade jag på min kvinnliga intuition och valde den som känndes mest "rätt" helt enkelt. Det blev en 20-årig tjej som studerar på folkhögskola. Hon verkar lugn, ordningssam och trevlig- någon jag kan lita på. Känner mig dum att behöva säga nej till de andra tre dock.

Annars har dagen varit ett rent helvete... ångest, oro och ledsamhet har tagit all min kraft. Men som tur är så gryr en ny dag efter denna.

Kommentarer
Postat av: Mor

Det gryr alltid en ny morgondag, tänkt, det är som ett oskrivet blad.....man skriver det man vill.... kämpa på mitt hjärta!!! Tänk på att det är i motvind en drake stiger.

2009-02-02 @ 21:08:12
Postat av: Tiger

Vad skönt att du har bestämt dig! (Och dom andra 3 kan nog ta ett "nej"... för dom kanske inte vill bo 4 stycken, fast det är en stor herrgård...eller liten lägenhet...typ.)

Vet du när du ska åka till Sthlm?

Massa kramar!!

2009-02-03 @ 09:22:19
URL: http://tigerunge.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0