Dagen D

Sitter och vilar efter första middagen på behandlingshemmet i Stockholm. Vad kunde inte vara bättre än att starta med en av de mest fasansfulla rätter jag vet... paj! Egentligen är det inget farligt och inget att gråta över, men bara ordet pas är väldigt laddat för mig. I tidningar och liknande står det ofta att man ska utesluta detta, att det är onytting m.m. Men vem bestämmer det? Vem har bestämmanderätt över vad vi ska stoppa i oss? Hur som helst gick det bra och jag åt upp den jäkla pajbiten trots att det var jävelusiskt jobbigt! Ett steg i rätt rikting.

Jag har även fått välja rum då jag är första, och enda patienten än så länge. Färgerna går i lila och det är ett ganska litet och mysigt rum i mitten av korridoren. Än så länge är det bara fem stycken sovrum som är inredda, men de gör i ordning efterhand.

Blir lite rädd... vad har jag gett mig in på? Storma är vansinnig och försöker få mig att göra de mest dumma saker- allt för att komma undan. Men jag kämpar emot.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Du kommer ta dig ur det här. Ge aldrig upp!

2009-02-18 @ 18:41:37
Postat av: Mia

Du kommer fixa detta, Storma kommer inte att ha en chans mot dig när du bygger upp alla styrka du innerst inne bär på!



styrkekramar

Postat av: Anonym

Bra att du kämpar vännen. varje gång dustår emot storma vinner du. Och du kommer vinna över storma helt. är det ett nytt behandlingshem? Jag försökte leta på capios hemsida men hittade inget. Var rädd om dig Johanna. Du klarar detta. många varma kramar

2009-02-18 @ 20:53:30
Postat av: Moster Helena

Hej vännen,

jag blir så glad när jag läser det du har skrivit,jag vet att du har full koll på vad som fett och inte,men faktum är att du skall komma över att det är något farligt.

Din och allas kropp behöver det för att smörja kroppen och SJÄLEN!

Du är en KÄMPE Johanna,du kommer fixa detta med din insällning du har idag,försök att hålla fast vid den!!

Vi älskar dig och kommer ha mycket kul när du kommer hem sedan.

huvudsaken är nu bara att du kommer att bli bra och INTE lura dig själv i fortsättningen.





KRAM KRAM

2009-02-19 @ 08:51:45
Postat av: Johannab

du är så dukitg johanna! Nu har du tagit första steget mot det friska, allt kan bara bli bättre. Du är en riktig kämpe och du fattar inte hur glad jag blir när jag läser dethär för att mat är inte farligt. Ta hand om dig och kämpa på, jag finns med dig vid din sida även att det inte syns så sitter jag på din axel och hejar på dig i alla situationer.Massor av kramar!! / johanna

2009-02-19 @ 10:20:07
Postat av: Tiger

hejar och tänker på dig söta.

jag skickar en massa värmande kramar här från skåneland <3

2009-02-19 @ 15:18:38
URL: http://tigerunge.blogg.se/
Postat av: Mascaraflickan

Fortsätt kämpa, du klarar det!

2009-03-01 @ 18:10:46
URL: http://mascaraflickan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0