Busy woman

Två dagar på "jobbet" är avklarade och min arbetsvecka är slut. Jag har dock fått blodad tand och vill vara där mest hela tiden. Jag arbetstränar på ett stort stall här i närheten och där står 47 st privathästar, både familjehästar till framgångsrika tävlingshästar. En förmiddag (6.00-11.30) och en eftermiddag (13.00-16.30) och hör o häpna... Jag gick upp strax efter 05.00! Utan några större problem faktiskt :)

Det är helt underbart att få umgås med dessa magnifika varelser och jag känner mig helt salig i deras närhet. Idag fick jag förmånen att uppleva naturen kring Stora Wäsby från hästryggen. Att häva sig upp i sadeln är en känsla som jag inte riktigt kan beskriva, ren lycka. Personalen är verkligen supertrevlig och månar verkligen om mitt bästa. Det är inget problem med att jag måste äta flera gånger under ett pass, de tycker det bara är bra att jag sköter mig.

Nu är vi sex patienter samanlagt... de flesta är verkligen motiverade och skiter i det onda, andra förljer tankarna och har väldigt sjuka beteenden. Men det kommer jag aldrig komma ifrån så länge jag är i behandling! Jag måste lära mig att focusera på mig själv, men det är ju ett återkommande problem och kan upplevas som tjatigt. 

I morgon ska jag matlagningsträna för första gången... det ska bli spännande :) Undrar så hur jag kommer reagera och hur det kommer gå. Men jag är säker på att jag kommer greja det.

Kram

Kommentarer
Postat av: tiger

låter ju skitbra med praktiken! :) kul att du trivs, och har fått rida!

kramas

2009-04-15 @ 21:24:19
URL: http://tigerunge.blogg.se/
Postat av: tiger

låter ju skitbra med praktiken! :) kul att du trivs, och har fått rida!

kramas

2009-04-15 @ 21:24:58
URL: http://tigerunge.blogg.se/
Postat av: tiger

har skickat mail till dig!

2009-04-15 @ 21:58:37
URL: http://tigerunge.blogg.se/
Postat av: Sandra B

Precis! Som sagt gör saker som ger dig energi att orka kämpa, att göra någonting som man tycker är kul kan få en att lyfta berg!

2009-04-16 @ 11:19:25
Postat av: A The Tiger!

Vad trevligt att du får leka med hästarna som du älskar! och ännubättre att få rida den! det är skönt o höra!



ps denna får du av mig! eftersom min sista inte funkade!

illustrations/ascii/tiger.html" rel="nofollow">http://www.opalcat.com/articleillustrations/ascii/tiger.html

2009-04-16 @ 22:34:12
Postat av: A The Tiger!

Vad trevligt att du får leka med hästarna som du älskar! och ännubättre att få rida den! det är skönt o höra!



ps kolla länken


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0