Min påskhelg i korthet

Jag har fått smaka lite på livets härligheter :) Åkte till min gamla vän sedan  gymansietiden, en mycket god vän som har en speciell plats i mitt hjärta. Restiden var samanlagt två timmar, men jag är van att resa vid det här laget ;) Han mötte mig vid hållplatsen och vi promenerade den korta sträcka till hans lägenhet. Och vad kan man säga om den? Ganska fin, emn det syns att där bor två killar ha ha ha inte ont menat. Tre av hans vänner var där och vi snackade, spelade guitar hero och drack alkohol. Ja jag tog två- tre glas  vitvin vilket var jättegott, men jobigt till tusen. Vi gick ner till en sjö för att grilla och där mötte vi upp några fler av deras vänner. Vi hade det jättemysigt, men kände mig en aning utanför... "Ska inte du äta?"  - "Nej jag har redan ätit mina mål idag". Fy fasen vad tråkigt! Jag längtar tills jag kan vara med och göra dessa spontana sakerna, som ofta innefattar mat. Tänk när man kan äta när man är hungrig och inte styrs av tvång och regler.

Efter grillningen gich vi tillbaka till lägenheten för att värma oss och spela lite twister- gud va roligt det är egentligen! Vid de här laget hade de flesta börjat bli lite "runda om fötterna" men jag tog det ganska lugnt, vågade inget annat. Därefter bar det av till krogen :) I love it! Träffade massa människor och dansde lite. Tog en shot med en av killarna och hade det mycket trevligt. Egentligen hade jag velat dricka mer, vara social och släppa alla spärrar! Men jag får vara glad över att jag vågade ta ett litet steg iallafall. Vid halv tre tiden på natten började vi röra oss hemåt. Såklar stannade vi vi en grill för den obligatoriska nattamaten, kebab och hamburgare. Då kom frågan igen " Ska inte du äta någonting då? - "Nej, jag har ätit det jag ska idag".  När vi kom "hem" igen åt killarna, vi snackade en stund sen gick jag och A o lade oss. Vipratade en stund, em somnade ganska omgående. Lite mys hann vi med under kvällen och vi pratade lite om hur vi känner för varandra. Undra hur detta kommer sluta he he he

Idag har jag köpt stallkläder och vart lite i väsby centrum. Vad ganska trött så jag somnade i soffan efter middagen. Synd attjag än inte kan njuta av det än bara, får så fruktansvärt dåligt samvete av att sova mitt på dagen. Men hade kroppen inte velat ha sömn så skulle man ju inte somna.

Snart börjar jag jobba i stallet, gud vad jag ser fram emot det :)

Hoppas er påsk varit trevlig!

Kommentarer
Postat av: tiger

härligt johanna att du vågade, blir jätteglad av att läsa det! :)

sitter och ler.

visst, jobbigt att inte kunna vara spontan med mat osv... men du kämpar och det är det som gör mig så glad!

att du tog lite vin och så, åh, vad glad jag blir :)



kramar

2009-04-13 @ 12:09:33
URL: http://tigerunge.blogg.se/
Postat av: A the Tiger

Tss.. vadå syns att det bor 2 killar :P gjorde det väl ändå inte?



Det var i vilket fall mycket trevligt att få se dig igen lammet! och jag hoppas verkligen att vi kan ses snart igen!



/\/|

=0-0=

\'I'|

|<|,,\


|[>,,/,\

|[|,\,,)

((J(=
_/

2009-04-14 @ 11:30:16
Postat av: mor

Lammet???? A- när började vi kalla snuttefilten för detta...skoja bara vi saknar dej.

2009-04-14 @ 19:08:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0