jag skulle vilja ha ett ärligt svar...

Då det är en sak jag ständigt går och tänker på... Det är ju såhär att jag måste gå upp mer i vikt vilket är fruktansvärt jobbigt och ångestfyllt. I mina tankar kommer jag bli tjock, lat, likgiltig, ensam, få mer ångest, tycka mindre om mig själv, ja allt skulle bara bli värre helt enkelt.

Men ärligt talat... om jag skulle gå upp låt säga 6 kilo, tror ni mina övertygelser skulle stämma då? Tror ni jag skulle kunna vara fin ändå?

Vet inte varför jag skriver detta, men inbillar mig att det kanske blir lite lättare om dom runt omkring mig är ärliga och säger vad de tyckar- rätt ut..?

Kommentarer
Postat av: Katt

Det blir INTE värre. Man mår bättre både fysiskt och psykiskt när man nått en hälsosam vikt.. Jag tycker fortfarande inte om min kropp, men det gjorde jag inte när jag var mager heller. Skillnaden är att jag ORKAR nu!

2009-04-29 @ 21:18:03
URL: http://livetslabyrint.blogspot.com
Postat av: Anonym

Du skulle lungt kunna väga 65 kg utan att se det minsta tjock ut. Du är ju längre än mig och jag väger 58 kg. Och du ser väl hur smal jag är:-)

Jag tror ju alltid att jag är smalare än vad jag egentligen är (raka motsatsen till dig:) men jag har börjat skita i det. Jag äter det jag äter och mår bra eftersom jag får i mig det jag behöver. Jag är frisk och smal. Du är inte frisk och smal. Jag tror däremot att om du lyckas gå upp i vikt och hålla den en längre tid så kommer du oxå få vara smal och frisk. Att du skulle bli tjock skulle ju aldrig kunna hända. Jag lovar att säga till om det skulle luta åt det hållet!



Så se nu till att bli frisk= mer kilon!!!

Puss puss

2009-04-29 @ 22:03:18
Postat av: Elin

Du skulle lungt kunna väga 65 kg utan att se det minsta tjock ut. Du är ju längre än mig och jag väger 58 kg. Och du ser väl hur smal jag är:-)

Jag tror ju alltid att jag är smalare än vad jag egentligen är (raka motsatsen till dig:) men jag har börjat skita i det. Jag äter det jag äter och mår bra eftersom jag får i mig det jag behöver. Jag är frisk och smal. Du är inte frisk och smal. Jag tror däremot att om du lyckas gå upp i vikt och hålla den en längre tid så kommer du oxå få vara smal och frisk. Att du skulle bli tjock skulle ju aldrig kunna hända. Jag lovar att säga till om det skulle luta åt det hållet!



Så se nu till att bli frisk= mer kilon!!!

Puss puss

2009-04-29 @ 22:04:01
URL: http://mittlivsomelin.blogg.se/
Postat av: Elin

Du skulle lungt kunna väga 65 kg utan att se det minsta tjock ut. Du är ju längre än mig och jag väger 58 kg. Och du ser väl hur smal jag är:-)

Jag tror ju alltid att jag är smalare än vad jag egentligen är (raka motsatsen till dig:) men jag har börjat skita i det. Jag äter det jag äter och mår bra eftersom jag får i mig det jag behöver. Jag är frisk och smal. Du är inte frisk och smal. Jag tror däremot att om du lyckas gå upp i vikt och hålla den en längre tid så kommer du oxå få vara smal och frisk. Att du skulle bli tjock skulle ju aldrig kunna hända. Jag lovar att säga till om det skulle luta åt det hållet!



Så se nu till att bli frisk= mer kilon!!!

Puss puss

2009-04-29 @ 22:05:27
URL: http://mittlivsomelin.blogg.se/
Postat av: A The Tiger!

Men lammet lilla!

Helt ärigt så ska jag säga vad jag tycker i det hela..



om du skulle gå upp 6 eller kanske mer i vikt skulle du fortfarande vara samma söta och underbara Johanna som jag lärde känna i gymnasiet.. och sammma underbara johanna som jag träffade en tisdag på min obligatoriska semester i upplandsväsby! jag vet att jag tyckte du var fruktansvärt fin i gymnasiet.. och nu några år senare kan jag bara säga att du blivigt finare... hur du mår kan jag tycärr inte säga nått om.. men en sak vet jag.. att ensam kommer du inte vara!



2009-04-30 @ 00:44:16
Postat av: Sandra B

Johanna, du måste unne dig att en dag få må bra, detta kommer du bara kunna göra om du går upp i vikt. Nu kommer orka umgås emd dina vänner, tycka att saker är roliga, njuta av mat i vännernas sällskap. Efter egna ärfarenheter kommer man efter 6 kg absolut inte se ut som amn tror. Jag kan säga att jag gått upp 6 kg efter att jag nått min minimivikt. Tycker du att jag är tjock, så kan du nöja dig med minimivikten =P

Detta endast för att kunna leva ordentligt och få ordning på min ångest!

Du kommer bara att bli finare och finare, orka mer och mer, och få ett mer normalt liv.

Och..... Du kommer fortfarande se för smal ut...

2009-04-30 @ 08:47:36
Postat av: Anonym

nu skall du se att nu lossna det för all,nu får vi lov att säga vad vi alla känner!!!

tack för att du ställer frågan....Du kommer må mycket bättre bara du kommer över tröskeln!

jag tvivlar inte att du inte kommer må dåligt för ett tag,men visst är det värt det för att bli av med skiten!!

Om jag får lov att vara ärlig så gärna 10 kilo och ännu mer därtill!!!

Du ser inte det själv,men du kommer bli en toppen pingla som du REDAN är!

hoppas du nu förstår hur viktigt detta är!!!

Kämpa på......vi älskar dig!

2009-04-30 @ 10:00:46
Postat av: tiger

det kommer säkert inte kännas bra i början, men efter ett tag tror jag (det var så för mig) att du kommer må bättre.

när jag gick upp till normal var det skitjobbigt, men efter att jag hade varit där ett tag trivdes jag faktiskt!

ge det tid.

och det är endast det DU tycker som kan stoppa dig, för jag tvivlar stark på att någon annan skulle tycka att det var "dåligt" etc. Det är ju dom sjuka tankarna, och endast dom, som är så j-vla rädda för siffrorna.

jag är säkert på att du kommer vara till och med FINARE och FRIARE.



så alltså, jag tror säket att du kommer tycka det är jobbigt i början, men att det kommer ge dig väldigt mycket mer positivt än negativt.

fast allt tar sin tid.



kämpa dig upp, ge det tid och börja leva.

tycker så mycket om dig. kämpa på!!!



2009-04-30 @ 11:34:10
URL: http://tigerunge.blogg.se/
Postat av: sandra rahm

Jag kan säga, att jag (och det gör alla andra oxå) tycker om dig lika mycket för vad du än väger, vikten har ingen betydelse för oss! Det är för dig den betyder något, men vi går inte och tänker... oj nu har Johanna gått upp i vikt! Du kommer snarare vara lika fin som nu. Och tro mig, med egna erfarenheter.. när man har sin normalvikt och har hållt den ett tag.. men orkar så mycket mer, man tänker inte alls lika mycket på mat-motion-kcal osv. Men det tror man, men så är det inte! Man blir gladare, och tänker på allt livet har att erbjuda! Jag lovar gumz, du är jätte smal.. och det kommer inte märkas om du går upp 6 kg till! Du kommer bara att bli vackrare och vackrare! Och tack för din fina kommentar <333333 TACK!

2009-05-01 @ 21:10:43
URL: http://sandrarahm.blogg.se/
Postat av: Anonym

Vikten har ingen betydelse gumman!! som alla andra redan har skrivit så tycker vi om dej för den du är och inte för hur mkt du väger. Viktigaste är att du mår bra och det kommer du göra om du går upp i vikt-JAG LOVAR!! tycker 6 kilo låter lite för dej att gå upp.. du kan gå upp ännu mer och fortfarande vara smal. Du måste inse att dina tankar inte är verkligaa och du ser inte hur smal du egentligen är!! Du hade en underbart fin kropp innan du blev sjuk... försök att ta till dej det vi säger för vi skulle ju aldrig ljuga för dej!! älskar dej för den du är johanna! Många kramar från mej och emilia.. Vi tror på att du klarar det här =)

2009-05-07 @ 14:41:58
Postat av: Anonym

du skriver - om jag går upp 6 kilo, kommer jag vara fin ändå? det är då du blir fin, när du är undreviktig ser du bara sjuk och olycklig ut!

2009-05-12 @ 21:29:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0