irritation

Här kommer ännu ett irriterat och något negativt inlägg.
Hur kommer det sig att människor inom vården har en tendens att inte vilja ta ansvar. Att bolla runt en som en jäkla volleyboll, kasta en emellan olika myndigheter och ansvariga, utan att själva vilja ha med bollen att göra?

Satt idag och ringde runt för att få en ansvarig kontakt här hemma, de veckor jag inte är i Mora, men det är som att gräva efter en nål i en höstack. Då jag har valt en vård utomläns så vill de inte längre ha med mig att göra, de kan inte tänka sig att samarbeta med den nuvarande vården som innebär att jag kommer vara på hemmaplan tre veckor i månaden. Man kan tycka att patienten i fråga borde få vård och stöd för att bli frisk, men så enkelt är det tyvärr inte.

Man måste frisk för att orka vara sjuk

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0