Hemma igen

Nu är jag hemma igen, med allt vad det innebär. Det känns skönt att få sätta sina nya kunskaper i bruk, men såklart är det nervöst. Tiden i Mora har fått mina tankar att snurra i lite andra banor. Min terapeut är väldigt klok och jag har inte lärt mig såhär mycket på någon annan behandling. Eller kan det vara så att jag lyssnar på ett annat sätt idag, kanske vill på ett annat sätt.

Vi var sju tjejer på kliniken. Sju tjejer i olika åldrar och i olika stadier i sin sjukdom, men vi fungerade bra ihop och jag kunde peppas av de flesta. Som vanligt är det alltid någon som är mindre motiverad eller sjukare och då ska jag vara där och jämföra mig med henne. Jag blir så trött på mig själv, varför inte jämföra sig med den som kämpar mest eller har kommit längst...? Nä då vaknar den sjuka sidan i mig och ska tävla. Jag vet att det är helt sjukt och jag skäms för det men så starka är mina tankar.

Jag har fått en t-shirt där det står " Om det du gör inte fungerar, prova något annorlunda" Och det ska jag göra nu, nu ska jag lita på min terapeut och göra som han säger, jag ska verkligen försöka med näbbar och klor.

Kommentarer
Postat av: Emelie

Skönt att höra att du känner att det går bra! Har tänkt på dig hela veckan, och hoppas att du finner Din väg nu.

Litar och tror på dig!

Många kramar

2008-10-26 @ 12:46:24
URL: http://lillakana.blogg.se/
Postat av: JohannaBee

Roligt att höra att det verkar bra!:) Tänker och tror på dig, kram <3

2008-10-27 @ 13:48:10
Postat av: Kruse

Härligt o höra att det gick bra :) Jag vet ju att du var väldigt nervös inför Mora.. Men nu kan det bara bli bättre! :) Vi tror på dig!

2008-10-28 @ 12:14:54
Postat av: tiger

"If you always do what you always done, you will always get what you always got" har jag hört.

Jag hejar på dig!

2009-01-23 @ 17:24:03
URL: http://tigerunge.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0