Flytt, flytt och åter flytt

Herregud vad jag har stått i! Men nu är jag äntligen här, i min egen lägenhet :) Har nu sovit två nätter helt själv, men inte utan ansträngning. Är det normalt att känna sig ensamast i världen när man på kvälen sitter själv framför tv:n? Jag tror det faktiskt... De allra flesta har vuxit upp i en familj, kanske i en villa eller lägenhet. Altid har det funnits folk runt omkring en, men helt plötsligt är man vuxen och ska flytta till eget boende- med allt vad det innebär. Det är jobbigt, men ack så skönt ändå :)

Hur går det då för mig? Ja ska jag vara ärlig eller ska jag ha skygglapparna på (som vanligt)? ja ja, det går väl inte som på rälls direkt, men jag kämpar på och nu är det bara några dagar kvar tills jag ska till MHE. kliniken i Mora. Jag har fått ett rejält förtroende för dem, mer än jag någonsin kännt på någon behandling. Jag kommer kämpa tills svetten rinner och tårarna sprutar. Jag måste, måste, måste göra som de säger- följa schemat vi kommer göra upp. Nu hänger det på mig- ska jag bli fri eller ska jag vara kvar med Storma som styr mitt liv? Jisses vad nervös jag är.

Kommentarer
Postat av: Anonym

UNDERBART! du kommer få det jättebra!

Du måste gråta,vara rädd,men tänk dig om du kommer ur denna skiten va underbart.

-se upp här kommer JOHANNA CARLSON hi hi

2008-10-15 @ 06:44:34
Postat av: Elin

O jag klarade oxå natten, trots väldiga ensamhetskänslor! När du kommer hem igen får du bjuda in mej på te och stick-kväll! DU KOMMER FIXAT!

2008-10-15 @ 13:36:25
Postat av: emmelie

ja jag tror att känslan är ganska normal. annars är nog jag onormal. haha. vad kul med en egen lägenhet, grattulerar. :)

& du är stark j. så förbaskat stark. stå kvar i kampen, du komemr att klara den!

krrram

2008-10-15 @ 17:08:19
URL: http://kinsellas.blogg.se/
Postat av: Ella

Det är nu som vuxen livet börjar....med allt vad det vill säga. Du kommer att fatta rätt beslut, du kommer att bli lycklig,var inte rädd för att känna dig ensam, det är först när du accepterar dig själv som du kan släppa in andra och det kan bli en tvåsamhet framöver. Du finns alltid i mina tankar och jag vet att du kommer att finna dig själv en dag. Jag är hos dej, du behöver bara tänka på mig så är du aldrig ensam.

Många kramar från en som gillar hårt knäckebröd och halstabletter helt i en plastpåse!!!!!

2008-10-15 @ 23:26:29
Postat av: Emelie

Du kommer klara detta! För du är så otroligt stark Johanna. Jag tror på dig, och jag tänker på dig ständigt! Vi har våran pakt som du vet. Och snart kommer jag och hälsar på dig i din nya fina lägenhet!

Många Kramar

2008-10-17 @ 21:09:24
URL: http://lillakana.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0