Blandat

Då har även denna dagen lidit mot sitt slut. Det har varit en trevlig dag, inte kännt av ensamheten något nämnvärt villket är skönt. Man har väl sina sämre dagar kan jag tro. Igår var en sådan dag... Efter att ha umgåtts med nära och kära ute på öarna och efter en tuff vecka i Mora då jag inte riktigt släppt ut mina känslor så kom dem igår. Visste inte riktigt varför men det blev bara för mycket på kvällen. Tack och lov fanns min underbara mormor och morfar där, så jag sov över hos dem och laddade batterierna.

Idag kom en kvinna från socialen hem till mig för att planera hur boendestödet kommer att se ut. Förhopningsvis ska en kvinna komma hit någon gång i veckan för att laga och äta mat med mig. Och sedan ska jag på ett besök på ett Aktivitetshus där jag ska få något att göra på dagarna. Det känns väldigt bra men konstigt och lite skämmigt att ha med socialen att göra. Men jag har ju inte provat den vägen innan, så det kanske är värt det.

Maten fungerar ganska bra faktiskt, jag kämpar som ett djur och det krävs mycket planering för att alla mål ska få plats under dagen även om jag är ute och ränner lite. Men än så länge har jag fått det att funka- och det ska jag fortsätta med.




Tack och lov för fint väder, det är som balsam för själen

Kommentarer
Postat av: Frida

Åh gumman! Du är en stark tjej, och har alltid varit. Ge f... i att bo i stan och kom hit till oss! Ringde du förresten på den där lägenheten? Du kan alltid ringa när det känns tungt eller jobbigt, jag har ju inga svar eller lösningar tillhanda men vi kan prata om gamla minnen och få skratta en stund:) Kram/ Frida

2008-10-29 @ 10:31:10
Postat av: Elin

Jag tycker att vi borde se till att ha en kväll i veckan oxå :) du får bjuda in mej nästa vecka så kommer ja o kollar in ditt hem! love.

2008-10-29 @ 18:41:20
Postat av: Emelie

Du är så stark gumman! Tänker på dig, och saknar dig massvis.

Även om det kanske känns jobbigt att ha med socialen att göra, så är det skönt att de finns, och att de kan ge en stöd ( :

Kramar

2008-10-29 @ 18:43:23
URL: http://lillakana.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0